Netanyahu tehdit ediyor ve kırmızı çizgiler çiziyor:
“Düşmanlarımız Hamas, Hizbullah, Yemen ve elbette İran, bize tekrar saldırmak için yeniden silahlanıyor.”
Suriye hakkında: “Yakından takip ettiğimiz yeni bir tehdit ortaya çıkıyor.”
On adet F-35:
“Bölgedeki hiçbir ülkenin bunları elde etmesine izin vermeyeceğiz.”
(Açıkça Suudi Arabistan ve Türkiye’yi kastediyor.)
Ve ekliyor:
“Bağımlılığımızı azaltmak için, dostlarımız da dahil olmak üzere, hava platformları da dahil olmak üzere, silahlarımızın mümkün olduğunca çoğunu İsrail içinde üretmeyi hedefliyoruz.”
? Mesaj açık ve net:
Güven yok. Hava üstünlüğü yok… İsrail olmadığı sürece.
Şimdi soru şu:
Bu savunma mı yoksa saldırı gücünde tekel mi?
► —
Netanyahu threatens and lays down red lines:
“Our enemies Hamas, Hezbollah, Yemen, and of course Iran are rearming to strike us again.”
On Syria: “A new threat is emerging we’re watching closely.”
On F-35s:
“We will not allow any country in the region to obtain them.”
(Clearly referring to Saudi Arabia and Turkey.)
And he adds:
“We aim to produce as many of our weapons as possible inside Israel even aerial platforms to reduce our dependence on anyone, even friends.”
? Message is loud and clear:
No trust. No air superiority… unless it’s Israeli.
Now the question is:
Is this defense or monopoly on offensive power?




Bir yanıt yazın