Ermeni Çetelerinin Vahşeti Gün Yüzüne Çıkıyor

Okuma Süresi:

1–2 dakika
❤️

Ermeni çetelerinin yıllar önce sergilediği vahşet gün yüzüne çıkıyor.

Kimi camilere doldurulup yakıldı. Kimi kurşuna dizildi. Kimi de akıl almaz yöntemlerle öldürüldü.

Yaklaşık 2000 kişilik Ermeni çetesi 1918 yılında Azerbaycan, Guba’da katliam yapmış ve 132 bin Türk’ü acımasızca katletmişti.

Azerbaycan Milli Akademisi Arkeoloji bölümü tarafından yapılan çalışmalar sonrası kazı alanında dört toplu mezar bulundu.

Bu mezarlarda beş yüze yakın Azerbaycan Türkünün cesedinin bulunduğu tahmin ediliyor.

Mezardaki cesetlerin çoğunluğunu kadın, çocuk ve yaşlılar oluşturuyor.

Bu insanların büyük bir kısmı da soğuk silah olarak tabir edilen delici ve kesici aletlerle işkence yapılarak öldürülmüş.

Uzmanlara göre bölgede yüzlerce toplu mezar var.

Rus desteğini alan Ermeni çeteleri o yıllarda sadece Guba’da 112 köyü yerle bir etmişti.

TRT Haber



Facebook Twitter Whatsapp

Yazıda kullanılan alıntı, kaynak, yapay zeka gibi teknolojiler, yazının sahibinin belirttiği şekilde okuyucuya duyurulur ve yazıların sorumluluğu yazının sahibine aittir.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yazıları posta kutunda oku

son yazılar