Mısır’a, esir kamplarına gönderilecek Türk tutsaklar, El Ariş’te vagonlara doldurulmuş

Okuma Süresi:

1–2 dakika
❤️

Belki Seydibeşir’e, belki bir başkasına…

Hep Çanakkale şehitlerini konuşuruz da, harbin bu yaşayan ölülerinden pek bahseden olmaz.

Birinci Dünya Savaşı’nda 217.000 askerimiz esir düştü. Bunların 150.000’i İngilizlere tutsak oldu.

Bu esirler önceleri Irak, Suriye, Ürdün, Burma, Kıbrıs ve Hindistan’daki geçici kamplarda toplandılar. Ancak Filistin Cephesi’nde özellikle 8nci Ordu’dan esir düşen asker sayısı artınca, Mısır’daki büyük toplama kamplarına nakledildiler.

Burada sağlık şartları son derece kötüydü. Özellikle trahomanın önüne geçilememesi nedeniyle 15.000’den fazla Türk askeri görme kaybı yaşadı.



Facebook Twitter Whatsapp

Yazıda kullanılan alıntı, kaynak, yapay zeka gibi teknolojiler, yazının sahibinin belirttiği şekilde okuyucuya duyurulur ve yazıların sorumluluğu yazının sahibine aittir.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yazıları posta kutunda oku

son yazılar