Ermenistan’la yeni dönem

Okuma Süresi:

1–2 dakika
❤️

Türkiye ve Ermenistan, İsviçre’nin arabuluculuğuyla parafladıkları “Diplomatik İlişkilerin Tesisi Protokolü” ile “İkili İlişkilerin Geliştirilmesi Protokolü”ne dair iç siyasi istişarelerini başlatma hususunda mutabakata vardı.

AA

Ankara– Türkiye ve Ermenistan’ın, İsviçre’nin arabuluculuğuyla sürdürdükleri çabalar bağlamında parafladıkları ”Diplomatik İlişkilerin Tesisi Protokolü” ile ”İkili İlişkilerin Geliştirilmesi Protokolüne”ne dair iç siyasi istişarelerini başlatma hususunda mutabakata vardıkları bildirildi.

Türkiye ve Ermenistan Dışişleri Bakanlıkları ile İsviçre Federal Dışişleri Bakanlığı’nın ortak basın açıklamasında, ”Türkiye Cumhuriyeti ve Ermenistan Cumhuriyeti, İsviçre’nin arabuluculuğuyla sürdürdükleri çabalar bağlamında parafladıkları ‘Diplomatik İlişkilerin Tesisi Protokolü’ ile ‘İkili İlişkilerin Geliştirilmesi Protokolü’ne dair iç siyasi istişarelerini başlatma hususunda mutabakata varmışlardır” ifadesi kullanıldı.

Bu iki protokolün, ikili ilişkilerin makul bir zaman diliminde normalizasyonu için bir çerçeve sunduğu belirtilen açıklamada, siyasi istişarelerin 6 hafta içinde tamamlanacağı, bunu müteakiben iki protokolün imzalanacağı ve her iki parlamentonun onayına sunulacağı belirtildi.

Açıklamada, her iki tarafın anayasal ve yasal prosedürlerine uygun biçimde onay işleminin zamanlıca ilerlemesi için çaba göstereceği kaydedildi.

İkili ilişkilerin normalizasyonunun bölgedeki barışa ve istikrara katkı sağlayacağı ifade edilen açıklamada, ”Türkiye Cumhuriyeti ile Ermenistan Cumhuriyeti, İsviçre’nin desteğiyle ortak gayretlerini sürdürme konusunda kararlıdırlar” denildi.



Facebook Twitter Whatsapp

Yazıda kullanılan alıntı, kaynak, yapay zeka gibi teknolojiler, yazının sahibinin belirttiği şekilde okuyucuya duyurulur ve yazıların sorumluluğu yazının sahibine aittir.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yazıları posta kutunda oku

son yazılar