TÜRKİYE’ye ŞanghayİşbirliğiÖrgütünde Başkanlık görevi

Okuma Süresi:

1–2 dakika
❤️

From: Osman Aras [[email protected]]
Sent: Tuesday, November 22, 2016 6:39 AM

2016Kas23-TÜRKİYE’nin Şanghay İşbirliği Örgütü(ŞİÖ)’deki ilk görevi

Türkiye, Şanghay İşbirliği Örgütü(ŞİÖ)-Enerji Kulubü’ nün 2017 dönem başkanlığını üstlendi. Böylece, ilk kez üye olmayan bir ülkeye dönem başkanlığı verildi.

Çin Halk Cumhuriyeti, Rusya, Kazakistan, Kırgızistan ve Tacikistan’ın 1996 yılında oluşturdukları yapılanma Şanghay Beşlisi olarak anılıyordu. Bu örgüt 2001’de Özbekistan’ın katılımıyla üye sayısını altıya çıkarttı. Türkiye ise, Şanghay Enerji Kulübü’nün ana üyelerinden biri değil.



Facebook Twitter Whatsapp

Yazıda kullanılan alıntı, kaynak, yapay zeka gibi teknolojiler, yazının sahibinin belirttiği şekilde okuyucuya duyurulur ve yazıların sorumluluğu yazının sahibine aittir.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yazıları posta kutunda oku

son yazılar