ABD’de uyuşturucudan her 5 gençten biri yaşamını yitiriyor

Okuma Süresi:

1–2 dakika
❤️

ABD’de her 5 gençten birinin ölümünün uyuşturucu madde bağlantılı olduğu öğrenildi.

Kanada’nın Toronto kentinde St. Michael’s Hastanesi’nin yürüttüğü çalışmada ABD’de her 5 gençten birinin ölümünün uyuşturucu maddelerle (opioidlerle) bağlantılı olduğu, bu maddeyle bağlantılı ölümlerin sayısının 2001’den 2016’ya kadar yüzde 292 arttığı kaydedildi.

UYUŞTURUCU MADDEDEN ÖLENLERİN YÜZDE 70’İ ERKEK

Çalışmada opioid kullanımı yüzünden ölenlerin yüzde 70’inin erkek olduğu ifade edildi.

Araştırma ekibinden Dr. Tara Gomes, yaptığı açıklamada, ABD’de gençler arasında bu maddenin bu kadar yaygın olmasını endişe verici bulduklarını ifade ederek, krizin ABD’yi nesiller boyunca etkileyebileceğini söyledi.

Araştırmanın sonuçları “JAMA Network Open” dergisinde yayımlandı.



Facebook Twitter Whatsapp

Yazıda kullanılan alıntı, kaynak, yapay zeka gibi teknolojiler, yazının sahibinin belirttiği şekilde okuyucuya duyurulur ve yazıların sorumluluğu yazının sahibine aittir.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yazıları posta kutunda oku

son yazılar