ABD’de tek dil zorunluğu

Okuma Süresi:

1–2 dakika
❤️
ABD TÜRKİYE’DE DİL BİRLİĞİMİZİ BOZMAYA ÇALIŞIRKEN KENDİ ÜLKESİNDE DİL BİRLİĞİNİ SAĞLADI…..

ABD, 2007 yılında İngilizce Dil Birliği Kanunu’nu çıkardı,

Kanunun gerekçeleri şöyle:

1) Eğitim ve resmi yazışma masraflarından tasarruf sağlamak.

2) Ülkedeki AZ gelişmiş bölgelerin dil farkı sebebiyle geri kalmalarını önlemek. (Birleşmiş Milletler’ in, resmi dil için kullandığı gerekçe budur; buna atıf yapılıyor yani)

3) İngilizce’ nin “ABD’deki farklı etnik köken, kültür ve dilleri birleştiren temel olgu” olduğu gerçeğinin Kabul edilmesi.

İngilizce Dil Birliği Kanunu, şu mecburiyetleri getiriyor:

1) Kamu ve özel tüm işyerlerinde İngilizce kullanılması.

2) Vatandaşlık başvurularının Güvenlikten Sorumlu Bakanlığa verilen “İngilizce bilme şartını yerine getirmek” yetkisine göre işlem görmesi.

Şimdi, ABD titizlikle bu kanunu uygulamaya yönelirken, Avrupa Birliği projesine rağmen, her Avrupa ülkesi kendi dilinde yayın ve eğitimde ısrarlı iken, Türkiye’ye NE oluyor?

Yoksa Türkiye başka mecralara mı taşınıyor?

ABD’nin 350 milyon nüfusunun yaklaşık 1/3’nün anadili İspanyolca’ dır.
Ziya ELMACI


Facebook Twitter Whatsapp

Yazıda kullanılan alıntı, kaynak, yapay zeka gibi teknolojiler, yazının sahibinin belirttiği şekilde okuyucuya duyurulur ve yazıların sorumluluğu yazının sahibine aittir.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yazıları posta kutunda oku

son yazılar