Arnold’dan Ermeni jesti

Okuma Süresi:

1–2 dakika
❤️

WASHINGTON – ABD’de Kalifornia eyaletinin valisi, eski aktör Arnold Schwarzenegger, bu yıl da 19-26 Nisan tarihleri arasındaki haftayı, bu eyalette “Ermeni soykırımını anma günleri” olarak ilan etti. Schwarzenegger, yayımladığı kararnamede, 1915 olaylarında “yaklaşık 1,5 milyon Ermeninin yaşamını yitirdiğini, 500 bin Ermeninin de yurtlarından atıldığını” söyledi. Schwarzenegger, California valisi seçildiği 2004’ten beri 1915 olaylarını bu eyalette “soykırım” diye nitelendiriyor ve 24 Nisan’i kapsayan haftayı bu şekilde anıyor. Ermeni kuruluşları, Schwarzenegger”in adımından memnuniyet duyduklarını açıkladı. ABD’nin en yüksek nüfusa sahip eyaleti olan Kalifornia, aynı zamanda Ermenilerin en yoğun yaşadığı bölge olarak biliniyor. (AA)



Facebook Twitter Whatsapp

Yazıda kullanılan alıntı, kaynak, yapay zeka gibi teknolojiler, yazının sahibinin belirttiği şekilde okuyucuya duyurulur ve yazıların sorumluluğu yazının sahibine aittir.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yazıları posta kutunda oku

son yazılar