Kamer Genç’ten TRT Müdürü’ne…

Okuma Süresi:

1–2 dakika
❤️

Sabahattin ÖNKİBAR

 

Dün öğle sularında Tunceli Bağımsız Milletvekili Kamer Genç aradı ve şunları söyledi: “Bugünkü yazınızdaki tespitlerinize katılıyorum. Flash TV’deki programınızda da söylediğim gibi Dersim lisanı ile Kürtçe farklı dillerdir. Keza Zazaca ve Sorani Kürtçesi de Kurmançi’den farklıdır. TRT eğer gerçekten demokrasi adına bir şey yapmak istiyorsa sadece Kürtçeye değil, diğer azınlık dillerine de zaman ayırmalıydı. Ancak ben bir hususu ısrarla vurgulamak isterim. Demokrasiye evet, lakin bunun bölücülüğe dönüşmemesi gerekiyor. TRT’nin bu teşebbüsü böyle bir şeye hizmet etmemelidir. Zaman içinde Kürtçenin devletin ikinci resmi dili diye dayatılmasından endişeliyim. Devletimizin resmi dili Türkçedir. Bundan ödün verilemez. Ben konuyla alakalı olarak TRT Genel Müdürü ile konuşmak istedim, ama üç kere aramama rağmen kendisine ulaşamadım. Düşünün bir bürokrat milletin vekilinin telefonuna çıkmıyor ve başına buyruk hareket edebiliyor. Konuyu Meclis’te ve basın toplantılarıyla gündeme getireceğim.”



Facebook Twitter Whatsapp

Yazıda kullanılan alıntı, kaynak, yapay zeka gibi teknolojiler, yazının sahibinin belirttiği şekilde okuyucuya duyurulur ve yazıların sorumluluğu yazının sahibine aittir.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yazıları posta kutunda oku

son yazılar