Köşk’ten bu kez Amerikan halkına hitap görüntüsü

Mustafa Kemal Atatürk

Okuma Süresi:

1–2 dakika
❤️

Çankaya Köşkü, TRT’de gösterildiği sırada dönemin TRT Genel Müdürü Adnan Öztrak’ın gece yarısı baskınıyla yayından kaldırdığı Sovyet yapımı “Türkiye’nin Kalbi Ankara” belgeselini internet sitesinde yayınlamasının yankıları devam ederken, şimdi de Atatürk’ün ABD’lilere hitap ettiği bir görüntüsünü yayınladı.İşte o video

İşte Türkiye’nin kalbi Ankara videosu

Şimdiye kadar ender yayınlanan 2 dakika 19 saniyelik görsel doküman, Atatürk’ün, ABD’in ilk Türkiye Büyükelçisi Joseph C. Grew’i kabulünü içeriyor. Atatürk, ABD Büyükelçisi’nin de yanında hazır bulunduğu görüntüde, ABD halkına hitap ediyor. Atatürk, 1925 yılında çekilen bu görüntüsünde, ABD’lilere “Muhterem Amerikalılar” diye hitap ediyor ve “Amerika milletinin Türk milletiyle beraber olduğundan şüphem yoktur” diyor.



Facebook Twitter Whatsapp

Yazıda kullanılan alıntı, kaynak, yapay zeka gibi teknolojiler, yazının sahibinin belirttiği şekilde okuyucuya duyurulur ve yazıların sorumluluğu yazının sahibine aittir.

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yazıları posta kutunda oku

son yazılar