Pagan dini diye birşey yoktur
Bu kavramı ilk icat edenler Romalılar oldu
Köylü dini demektir.
Aşağılamak için yapılan bir çarpıtma.
Kendi dinleri muteber, köylülerin dinleri ise ilkel ya, onu ima ediyor.
Aslında söylenen animiz, şamanizm, ve benzerleri.
Sonradan Roma’nın hakimiyeti Hristiyanlara geçince onlar da bu geleneği sürdürdü.
Aşağılamak için pagan dediler.
Yoksa hem Got’ların, hem de Hunların dini söz konusu olan.
İkinci olarak dünya tarih boyunca kimse puta tapmamıştır.
Putperest lafı da sözde tek tanrılı dinlerin, İbrani kökenli dinlerin icat ettiği bir aşağılama kavramıdır.
Antik Yunan, Roma, ya da diğerlerinin doğrudan taşa taptığını düşünebiliyor musunuz?
Put denilen şeyler aslında tanrının/ların sembolüdür.
Temsildir yani.
Her zaman putperest denilenler bir tanrıya tapınmıştır.
Yönelim içindir.
Tıpkı müslümanların Kabe’ye yönelmesi gibi.
Bu anlamda müslümanların tepeden bakarak diğerlerini bir yerlere, bir şeylere yönelim yaptığı için putperest nitelemesi pek de uygun değil.
Son olarak çok tanrılı, tek tanrılı meselesidir.
Halen dünyada tek tanrılı tek din Deizm’dir.
Bunun dışında bütün dinlerde az çok göksel, ilahi varlıklar vardır.
Kimileri bu farazi varlıkların hepsine tanrı der , kimileri de en büyük yaratıcı tanrı dediğini ayırır, diğerlerini melek ya da benzeri başka adlarla adlandırır.
Bu anlamda İslamiyet, Hristiyanlık, Yahudilik elbette çok tanrılıdır.
Çünkü göksel varlıklardan oluşan bir panteon onlarda da vardır.




Bir yanıt yazın