uygurlar ve gunluk yasam…. Dunia Berseronok Menanti Chirstmas, Kaum Uighur Berterusan Disiksa Oleh China

Published 1 week ago on December 10, 2019 - 78989397 2559605920760954 1416179849977921536 n
, ,

Published on

Walaupun kerajaan dan negara China telah mendapat banyak kecaman dari penduduk dunia, namun mereka masih lagi meneruskan kekejaman dan kezaliman terhadap kaum minoriti di sana terutamanya etnik Uighur.

Sekali lagi, para netizen telah dihidangkan dengan penularan beberapa keping foto, yang dipercayai merupakan siksaan daripada kerajaan China terhadap etnik Uighur. Tersebarnya gambar tersebut, sekali lagi telah menimbulkan kemarahan penduduk dunia dan mengecam perbuatan negara tersebut.

“Beratus puak Uighur dibunuh dan disiksa…”

Gambar-gambar tersebut telah dikongsi dan disebarkan oleh sebuah pemilik akaun yang dikenali sebagai Fatih Kayabasi. Dia telah berkongsikan beberapa jenis kekejaman oleh kerajaan China yang dilakukan keatas kaum Uighur.

Berita-berita ini sudah tentunya menimbulkan kemarahan orang ramai dan pada masa yang sama, meruntun jiwa melihat keadaan dan nasib kaum Uighur ini.

Anjing mati diikat pada leher orang islam!

Tahanan disiksa dan diikat!

Mata dan mulut dijahit tanpa rasa simpati

Kekejaman yang dilakukan oleh kerajaan China ini terhadap kaum Uighur ini bagaikan tiada penghujung. Kita disini hanya mampu mendoakan kesejahteraan mereka dan berharap mereka bakal hidup bebas tanpa sebarang diskriminasi

Sumber: Fatih Kayabasi.


Comments

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir