SEVR’İ YENİDEN TARTIŞMAYA AÇALIM

19.07.2010 00:00 - 250px SevresSignatories
19.07.2010 00:00
Karakter boyutu :

Cemaatin yayın organı Zaman Gazetesi yazarı Mustafa Armağan dün "Sevr'i tartışmaya açma zamanı geldi mi?" başlıklı bir yazı yazdı. Armağan yazısında herkesi kızdıracak ifadeler kullandı. Atatürk'ü Samsun'a çıkaran Bandırma Gemisi'ne "hain" diyen Armağan, Sevr'i de bir "barış projesi" olarak tanımladı. Armağan Sevr'i Türkiye'nin değil İngilizler'in yırttığımı söylerken, Sevr'i imzalayan Vahdettin'i Türkiye'ye zaman kazandırdığı için övdü. Mustafa Armağan Lozan ile Sevr arasında büyük bir farkın olmadığını iddia ettiği yazısında şu ifadeleri de kullandı: "İnsanı söyletecekler: Sanki Lozan'da hareket noktası olarak Sevr'i almamışız, sanki Sevr'in bir çok maddesi Lozan'da güle oynaya kabul edilmemiş gibi..." Mustafa Armağan "yurtta sulh cihanda sulh" sözünü söyleyen Mustafa Kemal'in aslında bu sözlerle İngilizler'İn projelerini kabul ettiğini söylerken, Sevr'in AKP döneminde Ortadoğu ile yeniden ilişki kurularak 90 yıl sonra yırtıldığını iddia etti. Mustafa Armağan'ın yazısı nedeniyle Zaman Gazetesi tüm gün boyunca protesto edildi. Cemaatin yazarının Türkiye'yi parçalayan Sevr Anlaşması'nı Türkiye'nin kuruluşunu sağlayan Lozan ile eşdeğer tutması, Milli Mücadele'yi küçümsemesi okuyucular tarafından protesto edildi. İşte cemaat yazarı Mustafa Armağan'ın Sevr'i tartışmaya açmayı öneren yazısı: "Bandırma vapuru" denilince aklınıza ne gelir? Tabii ki, şu dümeni kırık, pusulası bozuk, Atatürk'ü Samsun'a çıkaran "gazi" gemi. İyi ama, aynı Bandırma'nın Samsun'dan dönünce işgal İstanbul'unda çeşitli hizmetlerde kullanıldığını, 9 ay sonra bu defa Milli Mücadele'nin öncülerinden Yahya Kaptan ve çetesini yakalayıp öldürecek olan birlikleri Hereke limanına çıkaran "hain" gemi olduğu neden eklenmez? "Gazi" olunca iyi de, "hain" olunca kötü mü oldu Bandırma? Tarih bizde olduğu gibi "seçmece" usulünde yazılınca, olgular da ister istemez iyi ve kötü diye ikiye ayrılır. "İyiler" çekmecesine girenler, öbürlerinden atılır, sonradan "ihanet" edenler de "kahramanlık" zirvesinden tepe takla yuvarlanırlar. Bunları yaşadık yakın tarihte. Rauf Orbay gibi bir kahraman bile 10 yıl 'kürek' cezası almamış mıydı anlı şanlı İstiklal Mahkemesinden? Neyse, şimdilik bunları bırakalım da, şu günlerde 90. yıldönümü vesilesiyle yeniden gündeme getirilen Sevr'i neden hala tartışamadığımızı soralım. Sevr Barış Projesi'nin tamamını okuyan var mıdır aramızda? (Bu arada Ankara Ticaret Odası Sevr'in tamamını Lozan'la beraber yayınladı, meraklılar kaçırmasın.) 'Barış projesi mi?' dediğinizi duyar gibi oluyorum. Evet, yanlış okumadınız, Sevr bir 'barış projesi'ydi? Nereden mi çıkartıyorum? Hani şu hepinizin elinin altında olan ama bir türlü sonuna kadar okuyamadığınız "Nutuk"tan (ya da şimdilerde kesilip biçilerek iyice sulandırılan 'Söylev'den). Üzerinde yazdığı adıyla Gazi Mustafa Kemal "Nutuk"un sonlarında hem de 4-5 yerde Sevr'den 'proje' ("Söylev"de 'tasarı') olarak söz eder. Neden acaba? Bunun sebebini Prof. Sina Akşin, 1983'te "Yaba" dergisine şöyle açıklamış: "ABD 1919 sonunda Avrupa siyasetinden elini eteğini çekmek kararını aldı. İngiltere, Müslüman sömürgelerine ibret olsun diye Yunanistan'ı kendi uydusu yapıp Türkiye'yi ezmek kararındaydı. Fransa ve İtalya, onun müttefiki olarak bu karara katılıyor görünüyorlardı. Nitekim Sevres Antlaşması'nı birlikte yaptılar. Fakat anlaşılan kimse Sevres'i ciddiye almıyordu ki hiçbir devlet bu antlaşmayı onaylamadı. Sevres'i, garip bir şekilde, bile bile ölü doğurdular." Kafanız mı karıştı? Olabilir. "Türkiye'nin Önünde Üç Model" adıyla 1997'de çıkan kitabının 42. sayfasında aynen böyle yazıyor Kemalist tarihçi Akşin. Demek Sevr'i kimse, yani ne İngiltere, ne Fransa, ne de İtalya ciddiye almamış ve "garip bir şekilde bile bile ölü doğur"muşlar öyle mi? 'Öyleyse şimdiye kadar okuduklarımız masal mıydı?' diye sormayacak mıyız? Peki ya şu can sıkıcı gerçeklere ne diyeceksiniz? 1- Paris'e giden Osmanlı barış heyeti başkanı Tevfik Paşa bu 'antlaşma (muahede) projesi'nin 'bağımsızlık' ve hatta 'devlet' kavramlarıyla bağdaşmasının mümkün olmadığını söylemiştir. 2- Sevr şartlarının Türkiye'ye bildirilmesinin üzerinden sadece 10 gün geçmiştir ki, Şeyhülislam Mustafa Sabri Efendi, Sultanahmet meydanında düzenlenen mitingde kürsüye çıkıp ateşli bir konuşma yapmış ve projedeki şartların asla kabul edilemeyeceğini haykırmıştır. 3- Sonradan adı haine çıkartılacak olan Ali Kemal "Peyam-ı Sabah"ta Sevr şartlarını lanetlemiş, Veliahd Abdülmecid Sevr'in Türkiye'yi köleleştireceğini iddia ederek karşı çıkmış, Sultan Vahdettin ise ondan "mecelle-i mesâib", yani 'musibetler belgesi' diye söz etmiştir. Gördüğünüz gibi içeride de Sevr'den memnun olan yok, dışarıda da. Öyleyse neden zorla imzalatıldı Sevr? Demek ki, Sevr'i Sevr'in içinde kalarak anlayamayız. Sevr'in dışında bir "Arşimed noktası" yakalamak zorundayız onu hakkıyla değerlendirebilmek için. Şimdi gelelim Vahdettin'in Sevr'i imzalayıp imzalamadığı meselesine. İsterseniz bu konuyu ben değil, yukarıdaki bilgileri aktardığım Kemalist tarihçi Sina Akşin açıklasın ("İç Savaş ve Sevr'de Ölüm", T. İş Bankası Yayınları, 2010, s. 220 vd.): "Vahdettin imzalattığı Sevr Antlaşması'nı hiçbir zaman onaylamadı (...) İlginç olan başka bir şey, sonbaharda Vahdettin'in kendisi de feragat "silahını" kullanmaya başladı. (...) De Robeck bu olasılık karşısında hayli heyecanlandı, çünkü [eğer Vahdettin tahttan çekilirse] Abdülmecit'e bu antlaşmayı onaylatmak çok zor olacaktı. (...) Vahdettin San Remo'da dikte ettiği anılarında Sevr'i zorunluluktan ve zaman kazanmak amacıyla imzalattığını, ama onaylamaya hiç niyeti olmadığını söylemiştir." Gerçi Akşin hoca Vahdettin'in onaylamayışını son tahlilde Milli Mücadele'nin başarısına bağlamak istemişse de (ki bunda haklılık payı var), Sevr'in neden bir 'antlaşma' değil de, bir 'proje' olduğunu açıklamaktan kaçınmamıştır (s. 219). Akşin haklı olarak uluslararası antlaşmaların onay süreci tamamlanmadan yürürlüğe girmediğini, dolayısıyla Sevr projesinin Osmanlı heyetince imzalanmış bile olsa 'antlaşma' kimliğini kazanabilmesi için meclis ve padişahın onayından geçmesi gerektiğini yazıyor. Ne var ki, o sırada meclis kapalıydı ve üstelik padişah İngilizlere ayak diriyordu. Nitekim İngiltere Parlamentosu tutanaklarında yapılan bir araştırmada üyelerden birinin Sevr'i "insanlık kibrinin ve ahmaklığının anıtı" saydığını görüyoruz. Bir şeyi daha: Lozan görüşmelerini kabul etmek suretiyle Sevr'i "yırtan taraf" olarak İngiliz hükümetini tebrik ettiğini görüyoruz. (M. Çufalı, "Lozan konferansı ve...", ATAM, Temmuz 2000, s. 564.) Biliyorsunuz, Sevr'i bizim yırttığımızı söyler dururuz. Öğreniyoruz ki, İngilizler de ondan şikayetçiymiş. Atatürk Sevr'e 'proje' (tasarı) diyor, uyanmıyorlar. Akşin 'kimse ciddiye almadı' diyor, fark etmiyorlar. Bizzat İngilizler 'Hangi ahmak yaptı bu antlaşmayı?' diyorlar, duymuyoruz. Şeyhülislamından Padişahına kadar kimsenin kabul etmediğini yazıyorsunuz, yine tutturuyorlar 'Sevr'de bizi parçalamak istediler'. İnsanı söyletecekler: Sanki Lozan'da hareket noktası olarak Sevr'i almamışız, sanki Sevr'in bir çok maddesi Lozan'da güle oynaya kabul edilmemiş gibi... Elbette Osmanlı Devleti'ni parçalamak istediler ama neden? Devletleri parçalama sadizmi mi kaplamıştı İngilizleri, yoksa bir gaye için miydi bu? "Yurtta sulh, cihanda sulh"un bu gayeyle bir ilgisi var mıydı? İşgal altındaki Müslümanlarla bütün ilişkinizi keseceksiniz emrini veren Sevr'in 139. maddesinin 90 yıl sonra yırtılmaya başladığını söylemek neden cesaret ister? 1928 yılında Genelkurmay Harp Tarihi Encümeni'nin hazırladığı bu ilginç harita, Mondros, Sevr ve Lozan'da çizilen sınırların mukayese edilebilmesi amacıyla hazırlanmıştır. Odatv.com =========================================================================
Yorumlar:
Misafir - AYŞE yuuuuuuh bukadar satılmışlık olamaz 2010-07-19 14:44:08
Misafir - MSAHİN Atatürkü sevmeyen,Humeyniyi seven ve ingiliz işgali olsaydı daha iyi olurdu diyen;türbanlı genç kızımızın fikren nereden beslendiği belli olmuyormu? 2010-07-19 14:31:08
Misafir - bozkıroğlu Bu cemaatin asıl düşüncesini bende geç öğrendim. yıllarca destek verdik, ama bitti. artık bunlara farklı bakıyorum. 2010-07-19 14:27:41
Misafir - misafir Bu armagan denilen zat , buyuk olasilikla arastirsinlar Turk olamaz , haa nedir derseniz benim dogdugum koylerde cok seyler denir ama en azindan provokator denilir boylelerine. Cumhuriyet savcilari neredeler?... 2010-07-19 14:16:28
Misafir - aspirin Be Hey Dürzü Ne ararsin TANRI ile aramda!... Sen kimsin ki orucumu sorarsin? Hakikaten gözün yoksa haramda Basi açiga niye türban sorarsin? Raki, sarap içiyorsam sana ne. Yoksa sana bir zararim, içerim. Ikimiz de gelsek kildan köprüye, Ben dürüstsem sarhosken de geçerim Esir iken mümkün müdür ibadet? Yatip kalkip ATATÜRK'e dua et. Senin gibi dürzülerin yüzünden, Dininden de soguyacak bu millet Isgaldeki hali sakin unutma. ATATÜRK'e dil uzatma sebepsiz. Sen anandan yine çikardin amma Baban kimdi bilemezdin serefsiz. Neyzen TEVFİK
Okumaya devam et  19 Mayıs 1919 Türkiye Cumhuriyeti’nin Temelinin Atıldığı Tarihtir
2010-07-19 14:00:17
yuceltanay53 Bu cemaatın bu Sevri tartışmaya açmasına saşmamak lazım.onlar Amerikanın Projelerini seslendiriyorlar.Bu yüzden Yeni sevr olan BOp projesinede sahip çıkmıyorlarmi? insanın kanı dönüyor. böyle İşbirlikçiliğin ve hainliğin bol olduğu bir ülkede,bu hainlerin çürütine bakın. Onlar için Ulusal Kurtuluş savaşıda hiç olmadı bir masaldan ibaret.sanmasınlar birgün hesap verirler. 2010-07-19 13:58:30
Misafir - Plato Beyler, Istiklal mahkemeleri kurulacak, halk cevap verecek diyen sizler cok safsiniz kusura bakmayin. Saflik degil avanaklik desek daha dogru olur. Su anda libos yalak takiminin yikadigi beyinlerle bizlerin tamamen yabanci oldugu yeni bir Turkiye kuruluyor. Bizlerin namuslu insanlarin yeri yok artik burda. 12 Eylul anyasasina yuzde 92 ile evet diyen milli irade(!) referandumda da eveti basinca anlariz hanyayi konyayi. Ondan sonra da ara ki bulasin Turkiye'yi. TSK'mi? Guldurmeyin adami, cece sinegi sokmus gibi uyusuk ve miskin Ilker Basbug'u gordunuz iste. En yakin silah arkadaslarina yapilan zorbaliga sesini cikartmadi. Ben bu ulkenin vatandasi olmaktan artik utaniyorum. Hayatimda bu kadar ruhu satilik, oynak, guvenilmez, hain bir millet daha gormedim. Bunca mucadele bunca emek bosuna imis. Demek ki bu milletin layik oldugu Birlesik Arap Emirlikleri-ABD karisimi rezil bir ulke. Kultur, egitim, akil, vicdanin olmadigi berbat bir yer. Cocugu olanlara soyluyorum bence ne yapin edin kendinizi disari atin. Ne TSK'den, ne yargidan, ne halktan hicbirsey beklemeyin ne de yeni CHP'den! 2010-07-19 13:42:19
derim Milli mücadele olmadı,palavraydı,diyecekler ona giriş yapıyorlar.Adam uşak...Uşakluğı kemiriyor....rahatlamak için yok sayıyor.Farzedelim SErv barış projesiydi ve gerçekleşmişti...kendi tavırları ne olcaktı.... 2010-07-19 13:33:41
Misafir - asenabn cemaatmi pkk nın arka bahçesi, pkk mı cemaatin arka bahçesi ,valla işin içinden çıkmak zor, misafir azaroth un yorumuna katılıyorum, artık ağızlarından salyalar akıtarak içlerinden geçeni haykırıyorlar,halbuki Türk Halkı şovu sevmez kendileri gibi, sessizce izler,herkez herşeyin farkında ! eninde sonunda bu melanetten kurtulacağız, başka çare var mı? 2010-07-19 13:20:43
Misafir - Dara Çolakoğlu İki gün önce bir yorumumda Türkiye'de 2 grup insanın yaşadığını yazmıştım: Cumhuriyet'i yaşatanlar ile Türkiye'yi ortadan kaldırmaya çalışanlar. Her bir haber ve yorumu da bu kıstasa göre değerlendirdiğimi açıklamıştım. Bu Sevr'ci manyak filan da habire mut mut diyen ve bir türlü armut diyemeyen yıkıcı tayfadan işte. Bütün AKPliler, Kürtçüler vb gibi. Anlaşılmayan bir durum mu var?? 2010-07-19 13:20:30
ersinb.kocakaya sina akşin'in kitabını okudum.ve bu adam tamamen işine gelen yerlerini makaslayarak alıntılar yapmış.ayrıca hiçbir doğru sözü yok.sevr uygulanmadığına göre elbette bir projedir.ne var bunda? ve ülkemizin kuruluş andı olan lozan'ı nasıl olur da sevr'le aynı kefede görür.bu yazıları hangi cesaretle yazarlar şaşarım. 2010-07-19 13:08:36
Misafir - spartaküs taşlar yerine oturuyor. demek ki ülke bu tür şeyleri tartışma kıvamına gelmiş. refenrandumda da evet çıkarsa, ya istiklal ya ölüm! 2010-07-19 12:07:59
Atmasyon Savaşlarda katırlara su taşıtırlarmış eskiden. Mustafa Armağan hayatında savaşta su olsun taşımış mı ki varını yoğunu tüketmiş bir ülkenin pazarlık masasında neyi alıp neyi alamayacağını tartışma konusu yapıp canı cebinde savaş meydanlarında ömür tüketmiş Türk komutanlarına dil uzatmaya cür'et edebiliyor. Destur ya evlad-ı kelb derlerdi kendisine, çok sevdiği padişahlık döneminde bu tarz hareket etmeye kalksa. 2010-07-19 12:05:02
Misafir - istiklal mahkemesi ben bu adamın ne anlatmak istediğini anlayamadım. Sevr'i kimsenin istemediğini yazıyor, diğer taraftan sever için barış projesi diyor. Sevr'i beğeniyor galiba. Adamın niyeti haritadaki gibi birilerine toprak vermek olunca yazı böyle allak bullak anlaşılmaz oluyor işte. İstiklal mahkemeleri bu dafaa YANDAŞ yazarlar için kurulacak, beklesin..! 2010-07-19 11:51:34
Misafir - ARES herseyın bır hududu var ama alcaklıgın olmazmıs.bu kadar satılmıs ruhlar ülkesinde hergun yenı bır abdest bozanın ortaya cıkması cok normal.yakında yanasmadan satılık ulke dıye tam boy ılanlar verırse sasırmayın.ruhunu satan neyı satmaz kı? 2010-07-19 11:45:28
aynurca Hayır niye şaşırdınız ki. Ne bekliyordunuz bunlardan? Ben hiç şaşırmadım. Bu gazetenin finansmanı kim? nerden geliyor bu değirmenin suyu? Gazeteler bedava, sokaklarda, yerlerde, dükkan kapılarında. Her apartmana 8-10 tane atıyorlar. Kimse de okumuyor. Temizlik görevlileri toplayıp çöpe atıyor. Bunları bu konularda konuşturan güçler kimse bu gazeteyi finanse edenler de aynı kişilerdir. 2010-07-19 11:32:18
Misafir - vatanımı seviyorum Hak ile batıl birbirinden ayrılmadıkça, hakkın ortaya çıkması için yeterince gayret edilmedikçe ve hakkı öğrenmek için düşünülmedikçe; kötü niyetliler, yanlışı doğru bilenler, yanlışı doğru olarak yaymaya devam edeceklerdir. Tabiki yanlışı bile bile doğru olarak yaymaya çalışanların da cezasını ilgili kurumların vermesi gerekir. Tuz da kokmuşsa, tuzu değiştirmek gerekir. 2010-07-19 11:25:29
Misafir - Babasirin Bu beyler bugünün değil taaa altmışlı yıllardan bu yana başlayan kaleyi içeriden fethetme planının ürünleridir. Her zaman söylüyorum yine de söyleyeceğim. Bu cemaat organizasyonu tam anlamıyla bir ABD VE AVRUPA eseridir. Fethullah Gülen burada sadece zavallı bir semboldür. Olay taaa yetmişli yılların sonlarına doğru İzmir'de NATO'nun Güneydoğu kanadının şemsiyesi altında kotarıldı. Kıbrıs çıkartmasından sonra Türkiye'nin kolunu kanadını budamak için yapıldı. Çünkü büyük ve güçlü bir Türkiye bu bölgedeki bütün planları alt üstü edebilirdi. Öyleyse kale mutlaka içeriden fethadi,lmeliydi. Biryandan sağ sol çatışmaları diğer yandan ( ki daha organize olarak ) cemaat yapılanmaları ile Türkiye kuşatılıp parçalanmalıydfı. işte şimdi de satılmış iç hainler dış efendilerinin emirlerie uygun olarak zehirlerini içeriye saçıyorlar. Ne diyelim Türkiyenin kahramanından çok haini vardır . akılsız beyinlere kutlu olsun. hala onlar bu satılıkların arkasından cennet hayalleriyle koştursunlar . 2010-07-19 11:04:02
Zakir ıı Zırvada tevil olmaz ama: bir hekimin çalışma odasının beyaz duvarında çerçeveli bir resim asılı dururdu. Çerçevenin içindeki bu resimde bir pasaportun üzerindeki mühürlerin izleri görülmekteydi. Mührün birisi İstanbul İşgal komutanlığına ait diğeri Mudanya’daki Yunan Komiserliğine. Pasoport kimin? O hekimin babasının. Hakkını yemeyelim Sevr emperyalistlerin barış (!) anlaşmasıydı! Onlar bize ait ne varsa yani vatanı, yani özgürlüğümüzü, yani evimizi alacaklar ama bizim hıştınmamamız; Mukadderat deyip bizi sömürmelerine sessizce boyun eğmemiz gerekiyordu! Bir şairimiz çıkıp ‘içinizden birisi can verebilse bile ölmekte olan öküzümüze; tifüsün biti daha yakındır bize’ dizeleriyle şiir yazmamalıydı yoksa işgal etmek mecburiyetinde kalırlardı! Fethullah ve cemaati, misyonerliğin gerçekteki sömürgen yüz ve emellerinin, Müslümanlardan gizlenmesi için Amerikan misyoner teşkilatları tarafından, kullanılan ‘küf yeşili’ maskeden başka bir şey olmasa gerek. 2010-07-19 10:51:51
Osman Paşa Seçimlerden sonra bu zavallıların tedavisi için ne kadar çok psikolog ve psikiyatr ve ruh-sinir hastalıkları hastanesi gerekecek.Sağlıklı bir beyin ve ruh hali görünümü veremiyorlar. 2010-07-19 10:50:18
Misafir - İ.Haninerde Bu yazıyı utanmadan yazan ey Vatan Haini; Madem ki Sevr Antlaşmasını İngilizler yırttı da İngiliz askerinin Çanakkale'de ne işi vardı? Egede Yunanlıların ne işi vardı? (Ki Ermeni soykırımı diye şu anda dayatma yapan o ermeniler Yunan askeri adı altında Egede her türlü katliamı hem de insan aklına gelmeyecek oyunlarla Türk halkını katletmediler mi?) Fransızların, İtalyanların Anadolu'da ne işleri vardı? Dışımızda hainlik zaten var da, içimizdeki hainleri hangi savcı, hangi adalet,hangi yönetici, hangi güvenlik kurumu, kim evet kim bu vatan hainlerine dur der bilmiyorum. Hepsi seyrediyor veya elinden geldiğince peşkeş çekiyor. Sadece diyorum ki: AB - ABD DİYE DİYE GİDİYOR LOZAN, 2.SEVR GELMEK ÜZERE UYAN... diyorum...
Okumaya devam et  Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Önemli Bir Tespit: Bugün Adı Konulmamış Bir Sevr Tehdidi ile Karşı Karşıyayız
2010-07-19 10:50:08
Misafir - vatandaş Tarihi hatalardan öte günümüzde yapılan yabancılara arazi ve emlak satışlarından zaten "vatan elden gitti" diyebiliriz.. Muğla ve ilçelerinde İngilizler, Antalyada Almanlar, İzmiri Yunanlılar... 285 MİLYON M2 alan yabancılara verilmiş.. Alan olarak HATAY (?) en başta geliyormuş... ???? internette bilgileri bulabilirsiniz 2010-07-19 10:47:32
Misafir - kawjder bütün anlaşmalar bir PROJEdir! uygulanınca PLAN olur, uygulanmayınca PROJE olarak kalırlar... sevr de böyledir. uygulanmamıştır ve PROJE olarak kalmıştır. ma'nın yapmaya çalıştığı ise, öküz altında buzağı aramaktır. 2010-07-19 10:46:16
Misafir - serserize Cemaat ve lideri ,yayınorganlarının tümü,yazarları hepsi Türkiye düşmanıdırlar. Ülkede Cemaati temsil eden kim varsa eğer sevri savunacak kadar alçaklığa soyunmuş iseler bilin ki bu ülke Çanakkale dahil Kurtuluş savaşında hiç şehit vermemiş,savaşanlar ve şehit olanlar ise cemaate göre ne idiğü belirsiz insanlarmış.. Aloooooo savcılar,başbakan ,cumhur reisi kimse yok mu... Siz cumhuriyeti sevmiyor musunuz... 2010-07-19 10:29:28
Misafir - Alya Atatürkçü,cumhuriyetçi vatandaşların tel konuşmalarını dinleyip,dava açan savcılar. Nerdesiniz? Sonrada tv'ye çıkıp yargı bağımsızlığı teranesi yapıyorsunuz!! Yargıyı ben mi bu hale getirdim? Bu hainler benim yüzümden mi bu kadar fütursuzca konuşabiliyorlar? Unutmayın. ''Susma,sustukça sıra sana gelecek'' Sıranın size geldiği kesinde,halk sizi kurtara bilecek mi 12 eylül referandumun da! Yazıklar olsun. Bu ülkeyi parçalamayı,yönetmek saya iktidara. Yazıklar olsun bu ülkenin hukuk adamlarına. Bu hainler sizlerin sayesinde konuşuyorlar. 2010-07-19 10:16:41
Misafir - Azaroth Katılıyorum, bu kavram çok ayağa düştü ancak bir ülkenin KURULUŞ BELGESİNİ reddedip, YIKILIŞ BELGESİNİ övmek vatan hainliği değil midir? Bu adamı okuyan takımın umudu kalmamış, öyle Allah falan diyerek yola gelmeleri mümkün değil. Bu ülke bu beladan bir şekilde kurtulursa, ABD ile Kuzey Irak CIA ajanı kürtlerin tahliye edilmesi gibi bir çözüm konusunda anlaşılması gerekir. Bu adamların yazar, gazeteci, memur, asker vb. olması Sevr anlaşmasından çok daha vahimdir çünkü Sevr'de karşımızda üniformalı, düzenli "düşman" ordusu vardı. Bu adamlar içimizde geziyor. Bu adamların içimizde nasıl gezdiklerini herkes, sıradan vatandaş fark ediyor. Son zamanlarda bu ülkenin polis araçlarına sıradan, sabıkasız halkın nasıl baktığına dikkat ettiniz mi? Birşey yapacaklarından değil, tehlikenin ve güvensizliğin, kinin boyutunu anlamak bakımından. 2010-07-19 10:14:20
Misafir - Aydın Uyumaz Referandumdan evet çıkacağına o kadar inanmışlar ki mütareke yıllarında kaybeden hainlerin yaptıklarını yeniden canlandırıp devam kararı vermişler,kazanan vatanseverleri destekleyenlere ders vermeye azmetmişler.Zaman gazetesi bu düşüncelerin bayraktarıdır.Ordu ve Türk milleti aleyhine ne varsa destekler,yalan haber yazar,çarpıtılmış haber yazar ve bir çok gerçek bilgiyi yokmuş gibi vermez.Smanyolu da TV alanında üreyerek yeni yavrulara sahip olarak aynı yolda ilerlemektedir.Bütün bunlar dinden imandan bahsederken nasıl samimi olmadığını,yaptıklarının müslümanlıkla alaklı olamayacağı dolayısiyle belli olmaktadır.Nurculuk müslümanlıkla bir çok konuda çelişmektedir.Evangelizm ile daha iyi anlaşabildikleri,temas halinde oldukları ülkelerden bellidir.Böyleleri basın hürriyetini kullanmayı hak edemez.Hergün size ağzına geleni söyleyen,aklına geleni yazan saygısız ve satılmış insanlara,onurlu insanların hakettiği özgürlüğü vermeyi kabul edemezsiniz,ederseniz onurlu insanları karşınızda bulursunuz.Hürriyetler vardır ama kullanmanın da şartları vardır. 2010-07-19 09:59:48
Misafir - ATATÜRKÇÜ TÜRK düşmanı=arapçı+kürtçü.bu kadar basit,bu olayı biz TÜRK ler olarak çözersek kimse önümüze geçemez.bakın tarihimize hep bunlarla uğraştık,hep bunlar ayağımıza dolandı. 2010-07-19 09:57:16
Misafir - ayla İyidir iyidir konuşsunlar, gerçek düşüncelerini böylece döksünler ortaya ki insanlar öğrensin onları. 2010-07-19 09:50:47
Misafir - Mevlüt Dincilerin her zaman vatan haini olduğunu bir kez daha yaşıyoruz. Bu alçaklar İngilizlerin Amerikan emperyalizminin uşağı olduğunu ağızlarında salya akıtarak söylerler. Bağımsız Türkiye Cumhuriyetinde değil İngiliz mandası altında yaşamak onlara doğal gelir çünkü alçaktırlar. 2010-07-19 09:47:16
Misafir - bilgi Zaman Gazetesi yazarı Mustafa Armağan neden SEVR i kabul edebileceğini yazdığı parağraflardan açıklamıştır. ne diyor; "Sevr Barış Projesi'nin tamamını okuyan var mıdır aramızda? Hani şu hepinizin elinin altında olan ama bir türlü sonuna kadar okuyamadığınız "Nutuk"tan " adam çıkmış gazeteci, köşe yazarı sıfatıyla yazılar yazıyor ama yorum yaptığı bir konu hakkında gerekli araştırmasını yapmamış. zaten itiraf da ediyor. NUTUK u tam okumamış, sevr i hiç okumamış. (okusaydı boş teneke misali ses çıkarmazdı) okumadığı, araştırmadığı konularda boş konuşması yadırganmamalı. çünkü adam kendini tarif etmiş zır cahil..... 2010-07-19 09:44:11
Misafir - MÜHENDİS Tabi o gazeteyi okuyanlar bu yazıları değerlendirmeden körü körüne inanacakrı için arkadaş sallıyor. Serves imzalşanmış ama onaylamamış ne yazar. Yürürlüğe girmemişmiş. Yahu servden sonra değil miydi fransızların italyanların, yunanlıların, ingilizlerin anadoluya girişi. Adama sorarlar bunlar niye ve nezaman geldi diye. İmzalamışmışda onaylamamışmış... Atatürk ve arkadaşlarının başlatmış olduğu bağımsızlık hareketi olmasaydı kendisinin soy ismide fransızca olabilirdi. 2010-07-19 09:33:38
Misafir - truva.a yazıklar olsun.Bu adama göre bu vatan bize fazla.İktidarda zaten fazla olan madenleri toprakları bankaları kamu şirketlerini Yunanistan İngiliz Fransız Rus italya hollanda abd ve yahudi lobilerine satılyor.Arifin fikri neyse zikri odur. 2010-07-19 09:06:36
Misafir - bARBAROZZ Bu haderin en güzel yorumu Candan Erçetinden gelir.. Ne mutlu bana ki aşağıdaki şarkının derin anlamını benim 6 yaşındaki okuma yazma bilmeyen kızım biliyor. Ne acı ki Atatürk sayesinde nice okuma yazma öğrenen Atatürk olmasa, çoban bile olamayacak insanların, gazetecilik yapanların haberi bile yok. uyusunda büyüsün ninni tıpış tıpış yürüsün dertlerini sürüsün nini oğlum kızım uyusun ninni evvel zaman içinde kalbur saman içinde çok da uzun olmayan belli bir zaman önce çok da uzun olmayan çok güzel diyarın birinde bereketi dillerder düşmeyen bir köy varmış denizi de bilirmiş dağı da bilirmiş bu köyün insanı yağmurda yürür karda kayar ama güneşli günleri severmiş meze yaparmış köylüler iki kadehe tüm acılarını böylece birden unutuverirmiş geçmiş dargınlıklarını aslına bakacak olursan çok zenginmiş tarlaları ama nedeni bilinmez bu köylüler her daim fakir yokmuş galiba bu köydeki kargaların bunda bir etkisi böyle gelmiş böyle gidermiş ne de olsa alın yazısı dayanamamış sonunda biri kargalara baş kaldırmış hakkımızı yiyorlar deyip bütün köyü ayaklandırmış sonunda başa çıkmış köyü istila eden kargalarla ama kendisi de göçüp gitmiş tabii en sonunda uyusunda büyüsün ninni tıpış tıpış yürüsün dertlerini sürüsün nini oğlum kızım uyusun ninni ardından ağlamış köydeki herkes çok uzun yıllarca ağlarken ağlarken köy unutmuş kargaları tamamıyla üzülüp dövünüp dururken birden övünmye başlamış ancak övünüp durduğu sadece hatıraymış günün birinde köyün üstüne kapkara bulutlar yerleşmiş kimse bulutları kargaların getirdiğini fark etmemiş köydekiler yaz yağmurudur gelir geçer zannetmişler ama bu kara bulutlar kopacak fırtınanın habercisiymiş kargaların çalacağı emekten medet uman bazı kurnazlar köylüye niniler söyleyip apaçık hedef şaşırtmışlar soytarısıyla yalancısı bu köyün bir gün gelmiş elele vermiş o bildik beyaz camın içine girip siyah yalanlar söylemiş onların baktığı yerden bütün köy çok aptalmış çünkü aptal masallar,bisohbet.com böyle aldanmazlarmış değil mi ki bütün köy olana bitene ses çıkarmadan bakmış o zaman başlarına gelenlere müstahaklarmış ah ne güzel ninniymiş bu cehalet herkez dalıp uyumuş nihayet top atsan uyanmazmış bu ne rehavet e benim köyüme e e aslında köyün akıllısı çokmuş, alimi dedesi filozofu çokmuş var diye basbas bağırıyorlar ama hiçbirinin söz hakkı yokmuş çünkü bilene düşünene yazana kargaların itirazı çokmuş ve onlardan öğrendikleriyle kurnazlar herkezi uyutmuş güzel köyüm ne zaman uyanırsın bu duruma ne kadar dayanırsın sanma ki uyurken kazanırsın hadi köyüm ne zaman uyanırsın?
Okumaya devam et  SEVR ANLAŞMASININ ÜZERİNDEN 96 YIL GEÇTİ!
2010-07-19 09:02:13
Misafir - calışkan işte biz yüz yıl geriye döndük cumhiyet gazetesinin tehlikenin farkındamısınız demesi buydu hele birde refandumda evet cıkarsa işte ozama bu CUMHURİYETİ yıkacaklar az kaldı 2010-07-19 08:56:30
Misafir - Confucius Kanım dondu. Bu adam hala dolaşıyor mu. Hiçbir savcı derhal tutuklama kararı çıkarmadı mı? Bakanlar kurulu Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığından çıkarmadı mı? 2010-07-19 08:55:42
Misafir - Murat Kemal Aslında bu şeytani Sevr anlaşmasını tartıştırdıkları için çok da hayırlı bir iş yapıyorlar.Yoksa ,nasıl bu kadar açıklıkla anlayabilirdik ki,bu şeytani anlaşmanın arkasındaki şer güçlerini ve destekleyen şeytani anlayışı...Şeytan Sevr anlaşmasının ayrıntısında gizlidir derler;ben buna şeytanı arayacaksan,Sevr'i yazanlar,imzalayanlar ve de destekleyenlar arasında ara diyorum. 2010-07-19 08:54:45
Misafir - TSK MI BUNLAR MI? TSK a destekci diyenler ocalanin sevresi savunmasini unuttular galiba. Sevres i ocalana istiyordu, anlasilan F-tipide istiyor. Sonrada neymis efendim ocalan i TSK desteklemis. Yedirmeye calisiyorlar, saflarda yiyiyor. 2010-07-19 08:44:17
Misafir - ARSİPEL Mustafa Armağan yavaş yavaş kuluçkadan çıkmaya başlamış anlaşılan. Söylemlerini soft pornodan hard pornoya kadar getirmiş. Yavrum Armağan , sen ne zaman emperyalizmin kuluçkasına yattın merak ediyorum . 2010-07-19 08:19:11
Misafir - servirevan adamlar iyice kafayı yemiş.Vahdettin vatan haini geğil diye bir kaçyıl öncede kampanya yapmışlardı.bu kadar pervasızca yazmayı nasıl beceriyorlar pes doğrusu 2010-07-19 07:58:45
Misafir - müslümanlar Sizi gidi müslümanlar(!)Zaman gazetesini çok okuyun, çünkü bedava Türkiye parçalanmasın(!).Hakiki müslümanlar bunun cezasını öte dünyada çeker.Cehenneme ateş olur.ABD'liler vatansever, bizim yerli işbirlikciler haindir.Atatürk olmasasaydı onların çoğunun adı Kirkor, Bedros,Panıs,Garbis olurdu. Allah sağduyulu müslümanlara akıl izan verirde bu gazeteyi okumazlar.Çünlü altın tepside zehir sunuyor bu gazete kim finanse ediyor, araştırılıp ipliği pazara çıkarılsın. 2010-07-19 07:17:30
Misafir - HALA INANANLAR! Hala bu cemaatin siyasete uzak, ulke rejimiyle kavgasi olmadigi savina inananlar var mi bu ulkede? 2010-07-19 06:24:27
Misafir - haydar m.armağan da diğer arpalığı amerikan menşeili olanlar gibi elinden geldiğince bilgi saptırmaya çalışarak "doğruları" yazmaktadır. yalnız takiyye erbaplarının "doğruları" şu şekildedir: bilgiden mümkün olabilecek en ufak göreli doğruyu çıkart, bilginin kendisiymiş gibi sun. dolayısıyla "itilaf devletelerinin ülkeyi bölmek ve parçalamak için bir barış projesiymiş gibi sundukları anlaşma" olan sevr bu adamcıkların elinde "sevr anlaşması bir barış projesidir"e dönüyor. aynı şeyi diğer bütün takiyyecilerde de görebiliriz. akepe "biz de demograsi deyyoz, biz de atatürk deyyoz" diye geldiler. evet diyorlardı ama "demokrasi araçtır" diyorlardı, "atatürk deccaldir" diyorlardı. zaman gazetesi kese kağıdı bile olamayacak bir gazete iken bir anda modernleşti, yenilendi, tasarım ödülleri aldı. Buna rağmen hala bayide 20bin satan bir gazete. cemaat dışında alınmayan bir gazete. nasıl oldu da bir anda modern tasarımlara, bina yenilemelere harcama yapacak vizyon ve kaynağı edindi? işgal döneminde de arpalıklarını yabancı devletlerden alıp propaganda yapan gazeteler mevcuttu. malesef yine bir işgal dönemindeyiz. damat feridimiz meydanlarda gırtlağı yırtılarak bağırıyor; vahdettinimiz noter misali, artık kaslanmış kolları ile gelen geçen kağıdı tasarıymış, peçeteymiş demeden onaylayıp imzalıyor. gazetelerimiz himaye edilmenin orgazmı ile kendilerinden geçiyorlar. 2010-07-19 05:59:55
Misafir - kubilay yeni ne var ? Canakkalede evliya gorundude dusmanlari yendik Hasan Tahsin hain tetikciydi diyenlerin tekkesinden simdi Welcome Serves - bunlarin dedeleride boyleydi Kurtulus Savasi ayni zamanda bir ic savastirda bugun olan sagolasin 21. yuzyil Kuvvai Inzibatiyesi destegi ile gerici gucler ve karsi devrimciler o ic savasi birakilan noktadan tekrar baslatmislardir ... yazikki o devirde konjonktur dolayisi ile hesaplari tam olarak gorulemedi . 2010-07-19 03:15:49
Spartacus Köpektir zevk alan sayyad-i biinsafa hizmetten, Ziya Pasa 2010-07-19 02:45:58
Misafir - YA İSTİKLAL YA ÖLÜM Amerikan beslemesi Fethullah, İngiliz ajanı Sayit molla'nın rolünü üslenmiş, Mustafa Armağan gibileri de Ali Kemal'lerin rolünü üstlenmişler. Unutmasınlarki, O gün onların karşısında KUVA-İ MİLLİYE vardı. Sonra İnönü, Sakarya, Dumlupınar ve 30 Agüstos zaferi ve sonrasında İstiklal mahkemeleri. Bü günün Amerikan beslemesi Sayit molla'larına ve Ali Kemal'lerine önemle hatırlatmak isterim. Bu Millet Vatanına ihanet edenleri asla ve asla af etmez. 2010-07-19 02:44:00
Misafir - yildiz Biz tarihimizi bilmezsek, böyle yüksek ilim ahlakına sahip dindar ulema(!), gerçek bilim adamlarımızın sözlerini cımbızlayarak çarpıtır doğal olarak... Syces-Picot'ları anlatmazlar, Mondros'tan, hele Türklere bırakılan tüm araziyi müttefiklerin işgal hakkı olan ünlü 7. maddesinden asla söz etmezler, bu mütarekeyi imzalayan Rauf Bey'in imzası altında ezilip Lozan'a gitme arzularını irdelemezler, Çanak Krizi olmamış gibi davranırlar. Ve bütün bu çarpıtmalara rağmen "iyi ahlaklı" geçinirler. Kendilerini öylesine pazarlarlar ki, alem onları "dindar" bilir. 2010-07-19 02:30:40
Kaempfer 9 Eylülde İzmir'e girişimiz Mecliste kutlanırken, "ne abartıyorsunuz, zaten vereceklerdi" diye homurdanan vekili duyar gibi misiniz? 2010-07-19 02:29:17
usak yakında Recep Bey Tv karşısına çıkıp İtalya, Fransa, İngiltere ve Rusyadan Anadoludan kovuldukları için özür dilerse saçmam...yunanistan yazmadım, malum onlar "gavur" izmirde denize döküldüler!...bu acı günü ancak Sayın Arınç, Fethullah Gülen ve Bayan Erdoğan İzmir sahilinde gözleri dolu ağlıyarak yunanlılardan özür dileyerek anacaklar...ve böylelikle Gazı Mustafa Kemal ve arkadaşları türk tarihinden silinmiş olacaklar...onlar silinirse Türklerin vatanına ne olacak? 2010-07-19 02:10:28
Misafir - Nazım Terbiyesizler,Ahlaksızlar,Vatan Hainleri. 2010-07-19 01:51:41
Misafir - ÖZLEM Arkadaşlar hiç şaşırmadım bu adamın yemi fazla verilmiş o kadar. Tipik akp mantığı. Vur kaç. Bu adama Attila İlhan ın Hangi Atatürk? adlı eserini ve Nutku okumasını tavsiye ederim. Belki yeminden az da olsa zekat dağıtır ne dersinz? 2010-07-19 01:42:51
Misafir - aes bu yazıyı yazanı ve allaha havale ettim allah islah etsin diyecek başka tek kelime bulamıyorum 2010-07-19 01:42:15
Misafir - Attila Kubilay Hey Allah'ım, en sonunda Türk gazetelerinde bu da oldu hamd olsun. 2010-07-19 01:23:48
Misafir - Göknar Zaman gazetesi niye bedava dagitilir? Mustafa armagan gibi kobralarin zehirleri ile insanimizin beyni uyusturulsun diye degil mi? Serves'i okumamiza ne gerek var onu okuyanlar Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaslari yirtip atti! Hükümsüzdür! Onu yeniden gündeme getiren osmanli tarihi calisan Clintondur! ABD nin Sevres anlasmasina ihtiyaci var Amerikanin strateji kurulusunun dergisinde yayinlanan harita ABD tarafindan revizyona ugratilmis Sevr 2 degil mi? ABD nin beslemeleri Clinton kadar bile cesiur degiler Lozan antlasmasini kabuletmeyen ABD bugün Clinton agzindan"Birinci dünya savasindan sonra Osmanlinin sinirlari cizilmemistir" demedi mi? Yani Lozan cöpe Sevres haritalara yapacaklar Ve BOP yani Büyük Ortadogu projesi ABD tarafindan yapilmis Serves 2 degil mi? Yeni Osmancilik görüsünü ortaya atanlarin amaci Osmanli topraklarini ABD nin bugünkü hedeflerine göre parcalamak degil mi? zaman yazari bunlari nasil yazar demiyorum Onun icin para aliyor! Ama halkimiz bedava diye bu Zaman pacavrasini nasil evlerine sokuyor ve okuyor.. Hayret edilmesi gereken budur! Bedava sirke baldan tatli anlayisi ile miß O zaman kobra zehri ile de gargara yaparlar.. Zaman gazetesinde yazanlar biliyor ki Zaman'nin zehrine karsi panzehir olacak milyonlar var ve bunu gördükce daha aciktan utanmazca gercek amaclarini ortaya koyuyorlar.. Ne diyeyim Serves'i tarihin cöplügüne atan atalarimizin ruhlari Mustafa armagan gibilerini carpsin!!! 2010-07-19 01:21:34
Aydınlık yakın Ve nihayet akp'nin aklındaki, F-tipi gazetenin yazarı tarafından ifşa edildi. Yani, siyasi iktidarın bütün amacının bu ülkeyi bölmek, cumhuriyeti yok etmek olduğu ortaya çıktı. Anlaşılan öldüğümüzde gömülebileceğimiz bir vatan toprağı bulmak yavaş yavaş hayal oluyor. Uyuyan Türk halkına ve bir kısım devlet büyüğüne duyurulur. 2010-07-19 01:06:29
Misafir - zeynep şimdi bu ölçüsüz ve sviyesizce zırvalamaya ne yorum yapalım?ne söylesek boş,haince,cahilce,onursuzca saçmalamalar.ben evvel-ahır söylerim çok ciddiyim bazı suçların cezası şeriat kanunlarına göre verilmeli,bu da onlardan biri.TOPRAK NANKÖR BİR ADAMDAN DAHA KÖTÜSÜNÜ YETİŞTİRMEZ-Atasözü nüntam yeri.'siz evrenin hangi köşesinde hangi bilinmeyen güçler tarafından bu kadar haince yetiştirildiniz'diye bir tartışma da biz açalım bakalım ne cevap vereceksiniz? 2010-07-19 01:00:35
Misafir - sefik Zannedersem yoruma gerek yok.Açık seçik tipik bir ajan yazısı.Tek kelimeyle helal olsun neye ve kime hizmet ettiği besbelli. 2010-07-19 00:54:58
tonyukuk Ali kemal yaşasaydı ve bu olanları görseydi inanın şaşkınlıktan çenesi düşerdi Bence bu haberi Odatv gönüllüleri her yere yollayarak(mail zincirleriyle) zamancıların maskesinin düşmesi için çaba harcamalılar Bana göre en iyi silah karşı tarafı kendi haberi ile vurmaktır ve hala farkında olmayan ama kazanılabilir insanlarımızı uyandırmaya çalışmalıyız diye fikir yürütüyorum. 2010-07-19 00:46:02
Toplam 58 Yorum Yapılmıştır |


Comments

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir