Azerbaycan Hava Kuvvetleri Komutanına Suikast

Azerbaycan'da Hava Kuvvetleri Komutanı, Bakü'de evinin önünde öldürüldü. - military askeri helikopter rus
hurriyet.com.tr
Hava kuvvetleri komutanına suikastHava kuvvetleri komutanına suikast

Azerbaycan’da Hava Kuvvetleri Komutanı, Bakü’de evinin önünde öldürüldü.

Azerbaycan’da Hava Kuvvetleri Komutanı Rail Rızayev başkent Bakü’de evinin önünde silahlı saldırıda öldürüldü.
Azerbaycan Savunma Bakanlığı sözcüsü Eldar Sabiroğlu, Hava Kuvvetleri Komutanı’nın evinin önünde yerel saatle sabah 08:00’de arabasına binmek üzereyken silahlı bir kişi tarafından başından vurulduğunu ve hastaneye kaldırıldıktan kısa süre sonra yaşamını kaybettiğini teyit etti.
BAŞINDAN VURULDU
Rızayev kimliği belirsiz kişiler tarafından başına kurşun sıkılarak öldürüldü. Azerbaycan tarihinde ilk defa bu kadar üst düzeyde bir askeri yetkiliye suikast düzenleniyor. Suikast Bakü’de büyük bir şaşkınlıkla karşılandı.
Rail Rızayev 1992 yılında Hava Kuvvetleri Komutanlığı görevine getirilmişti.
Rızayev’in, Ermenistan’la Dağlık Karabağ konusunda çatışmanın yaşandığı 1990’lı yıllardan bu yana öldürülen en üst düzey yetkili olduğu bildiriliyor.
Yetkililer suikastın hangi saiklerle işlendiğinin henüz bilinmediğini söylerken, polisin konuyla ilgili bir soruşturma başlattığı bildirildi.
—————————————-  YORUMLAR  ———————————–

2009/2/10 Sefa Yurukel <sefa.tgrf@…………..

ÖZGÜRLÜK RADYOSU ORTALIĞI KARIŞTIRDI

ABD kökenli Radio Liberty, Ankara’nın Karabağ’dan vazgeçtiğini, artık

sadece 1915 Ermeni olaylarını araştıracak ortak bir komisyon

kurulmasında ısrar ettiğini ve Sarkisyan’ın buna sıcak baktığını

ileri sürdü Ermenistan’dan yayın yapan Radio Liberty, Türkiye’nin

Ermenistan’la ilişkilerini normalleştirmek için Erivan’ın Karabağ

işgalini sona erdirmesi şartından artık vazgeçtiğini öne sürerek,

Ankara’nın tek şartının 1915 olayları konusunda Ermenistan ile ortak

bir araştırma komisyonu kurulması olduğunu iddia etti. Ermenistan

Cumhurbaşkanı Sarkisyan’ın göreve geldiği 2008 Nisan’ından itibaren

Ankara – Erivan ilişkilerinin çok hızlı gelişmekte olduğunu ve bunun

da Azerbaycan’ı son derece rahatsız ettiğini belirten Radio Liberty,

Erivan-Ankara görüşmelerinde yer alan bir yetkilinin, Ankara’nın

artık sınırları açmak ve ilişkileri normalleştirmek için Dağlık

Karabağ’ın işgalinin sona erdirilmesi şartından vazgeçtiğini ileri

sürdü.Ankara’nın buna karşılık Ermenistan ile Türkiye arasında 1915

olaylarını araştıracak bir komite kurulmasında ısrar ettiğini savunan

Okumaya devam et  SOZDE SOYKIRIM: AVRUPA ADALET DIVANI’NIN (AAD) NİHAİ KARARI

radyo, Ermenistan Devlet Başkanı Sarkisyan’ın da bu öneriye sıcak

baktığını ve bunun işaretlerini verdiğini belirtti.Radio Liberty,

bunun da Ermenistan içinde özellikle Taşnak Ermeni Devrimci

Federasyonu’nu rahatsız ettiğini ve Taşnaklarla ABD’de yaşayan

diaspora Ermenilerinin Sarkisyan’ı uyardığını kaydetti.Radyo,

ABD’deki Ermeni kuruluşlarının bu konudaki gerçek niyetini açıklaması

için Sarkisyan’a baskı yaptığını iddia etti.

TÜRK DÜNYASI HABER MERKEZİ

YILMAZ KARAHAN

______________________

2009/2/10 Karahan Mete <dubara@…. :

Karabagdan Azarebaycan vaz gecti. Azerbeycan Karabag hakkinda simdiye

kadar ne yapti? Gostermelik bir iki calisma. Aliev ve yandaslari koltuk derdinde.

Aliev Karabag sournuna el atarsa iktidari kaybeder. Azerbeycan

demokrasisi gudumlu demokrasi. Bunu herkes biliyor. Bundan bir cok

Azeri arkadasim rahatsiz oldugunu dile getirdi. Azerbeycan isterse bu

meseleyi alti ayda cozer. Gittikce kroniklesen bu sorun cozumu

zorlasiyor. Karabag sorununu Turkiyeden baska destekleyen ulke yok.

Bunun yaninda Azerbeycan Turkiye icin ne yapti. Turk vatandaslarina

vize koydu. Ticaretinin buyuk bir cogunlugunu baska ulkelerle yapiyor.

Ulkeler kendi cikarlari dogrultusunda hareket eder. Benim

soylediklerim Azrebeycanin politikasina ve politikacilarina karsi. Halki kardesimizidir.

Aliev hukumetinin gitmesi Azerbeycan halki icin hayirli olur

dusuncesindeyim.

Karahan Mete

______________________________

Degerli Karahan Bey,

Sizin tavrinizin ne oldugunu anladim. Yalniz Turkiye hukumetinin sectigi yol cok tehlikeli ve sorumsuzca. 1915 olaylari konusunda politikasizlik ve esasinda Talat pasalarin kararinin ve uygulamanin dogru oldugunu bugune kadarki Turkiyedeki hukumetler acikca bilerek savunmadiklari icin bu muskul duruma dusluyor. Yani Karabagla takas siyaseti gibi yanlis bir yola sapiliyor. yarin bir baska konudada Kibrisi, Kerkuku takas edecek sorumsuzca bir yol bu.Karabag meselesi pirensip bir mesele. Cunku Ermenistanin Buyuk Ermenistan projesinde doguya dogru yayilmasi olarak (tabiki Azerbaycan yani Turk topraklarinin isgal ve ilhaki) ele alinmali. Aynen Israil gibi . Zaten dunyada bu iki devletede bakarsaniz Ermenistan ve Israil)  terorle kurulmuslar ve  teror ve isgalle, baskalarina yaptiklari soykirimla buyumuslerdir. Bu iki devletin esas olarak resmi sinirlari yoktur (BM ne derse desin). Yaptiklari ispatidir. Bu iki devletide destekliyenlerde ayni guclerdir. 1967 savasinda Sovyet Ucaklari yardimi ile Israil yenilgiden kurtulmustur ve Araplari yenmis ve isgal bolgeleri olusturmustur, batida desteklemistir. Aynisi Karabagin Ermeni isgalindede Rusya aktif rol almis ama bati tamamen (soylemler cok onemli degil, AGIT BM vs. oldugu gibi) Ermenistanin arkasina gecmistir. Bu iki devlete ABD yilda, Israil icin 3 milyar dolar Ermenistan icin ise 1 milyar dolar hibe yardimi vermektedir.

Okumaya devam et  Bülent Karakaş: AHMET ALTAN’A AÇIK MEKTUP

Ermenistana hem Rusya (1 ay once 800 milyon dolarlik silah satim antlasmasi yapti) hemde batili devletler silah satmaktadir Ama azerbaycana ambargo koymaktadir. Degerli Karahan Bey, bunlarin cogunu saniyorum sizde biliyorsunuz. Ama burada buyuk dusunmek lazim.

Ermenistan sinirlarini genisletmek isteyen zararli bir devlet. Bunu Turk topraklari uzerinde yapmak isteyen bir devlet. Azerbaycanin kimler tarafindan idare edilmesi (Turkiyedeki idareyide begenen begenmiyen var) meselesinden cok, bu stratejik ve hayati gelismeyi iyi degerlendirmek gerekmekte. Yani Turkiyenin Ermenistan konusunda attigi adimlar, Turkiyeyede bolgeyede, Azerbaycanada yarar getirmez.

Ermenistani buyutur, daha sonra batiya dogruda buyutur. Bence olaya kimlerin iktidarda oldugu degil ne yapilmasi gerektigi acisindan bakmak lazim.

Saygilar

Sefa M. Yurukel

_____________________

From: Erju Ackman

Sevgili kardeslerim

Dlimde tuy klavyemde tik bitti.  Boyle haberleri ordan al oraya koy

yolladikca insanlarin vaktini bos yere almis olmiyor musunuz?

Gercek haber ya da bir arastirmaya dayanarak neden yazmiyorsunuz?

Daglik Karabag su anda ne konumda?

Birkac baslik:

ozel bir baris gucune devredilecek

geriye donus isletilecek

Ermeni isgalindeki ilcelerden bu isgal kalkacak

ve bir suru anlasma maddeleri daha.

Bunlar konusulup tartisilirken, Disisleri Bakani Babacan Almanya

donusu Azerbeycana gitmisken

“Ankara Karabag’dan  Vazgecti” baslikli  Ermeni kaynakli e postalar

yollamak dezonfarmosyona katkidan baska nedir?

Bunun cozumu  ‘monitored discussion’ da degil elbette. Benim oglum

elif okur doner doner elif okur

mantigina monitor ne yapsin?


_______________________________________

From Karahan Mete [dubara@…

Sefa bey, sizinle ayni fikirdeyim. Soylemak istedigimi acikca belirtemedim herhalde. Sizin endiselerinizi anliyorum ve ayni endiseleri bende tasdigimdan Karabagdaki gelismeler beni endislendiriyor.

Okumaya devam et  Hala Sultan İlahiyat Koleji

Aliev hukumeti cozum icin yeterli cabayi gostermedigini dusunuyorum. Bu dusunce yanliz bana ait degil. Gelismeleri yakindan takip eden Azeri Arkadaslarim ayni fikirde. Karabag’in simdiye kadar cozulmemis olmasi beni kaygilandiriyor.

Kibris davasina gelince. Kibris hicbir yerle takas yapilmayacak. Kibrisi karsiliksiz elden cikiyor. Karabaginda sonu Kibris gibi olacagini dusunuyorum. Karabagi veya Azerbeycani desteklemiyelim demek gibi bir dusuncem yok. Karabagin Cozumu Alievin hukumetinin gitmesi ile mumkun olur. Aliev hukumetinin varligini Karanbagdan odun vererek suduruyor dusuncesindeyim. Dis baskilar onu buna zorluyor. Yoksa orada bir gul veya papatya devrimi olmamsi icin bir sebep yok.

Olaylari ve gelismeleri gerecekleri goz onunde bulundurarak yapabilrisek o zaman sorunaara care bulabilecegimizi dusunuyorum.
Hurmetler,
Karahan Mete

______________________
Bu bilgi kere Radio libertyden (Ermeni degil CIA radyodsu) alinmis ve olusmus bir bilgi.ve altindada gonderen kisinin imzasi var. Ikincisi Abdullah Gulun C. Powel ile gizli imzalayip daha sonrada gazetelere yansiyan 9 maddelik gizli antlasmada Ermenistanla ilgili sorun, Ermeni kapisi acilmasi vs. var. Kimse kehanet falan yaptigi yok. Talat Pasa komitesi uyeleri niye alindi iceri ve Ergenekon iddanamesinde Talat Pasa komitesinin faliyetleri uzerinde niye duruluyor saniyorsunuz.
Hepsi icerde. Esas amac muhalefeti susturmak ve Bati ve Ermenistanin istedigi tarzda isleri cozmek icin. Bugune kadar Ermenistanin hic taviz verdigini gordunuzmu hic? yok. Ama Turkiyedeki hukumet jest yapiyorum diye, Ermenilerin lehine Ahtamar kilesisi tamiri, Batmanda Saroyan ailesinin evini muzeye cevirtme projesi (cok tepki topladi yorede), Hirant Dinkin  cenazesine agzindan dusmanlik tutsuleri cikan diasporayi cagirmasi, Ermenistana havayolunun acilmasi vs. gibi bir suru taviz. Bu onumuzdeki olacaklarin habercisidir. Ayrica ben Azerbaycandan geliyorum ve uzun suredirde oradayim. Oradaki konferanslarda kulislerdede bu durumun olabilecegi zaten konusuluyor.
Kimse uyumuyor. Persembenin gelisi carsambadan bellidir deyimine tam uyuyor bu durum.

Saygilar
Sefa M. Yurukel


Comments

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir